Allahuakbar

عن نفسي @ about me

Foto saya
Tangkak , Ledang, Johor Darul Takzim, Malaysia
ismi nazri,,ana juhuri walakin laisa haqqan...aktakiq bi kitabillaah wasunnah nabawiyyah..wa an 6 min 7 akhwan..darastu fi jameah assultan idris attarbawiyyah bitakhasus lugha arabiyah..wa insyaallah saakun mualim mubajjalan li difaie dual islamiyah wahayati islamiyah...amin

Ahad, 8 Januari 2012

Sambung Master or PHd

salam,.,sobahul khoir sume( jawab sobahunnur),,hurmm ckp pasal tajuk kat ats mesti kaitkn ngn nak sambung master ke xnk after dah grad ni,,,kalau korg tnye aku..kompomla nak,,,sape yg taknak..insyaallah...belajr dan terus beljar myb skop dgree aku dalam bidang Penddikan..tapi untuk Master nnt Insyaallah dalam Bahasa Arab,,cume skrg aku kne llui kntrk perjanjian ngn KPM,,Biasiswa KPM..aku kne langsaikan tnggng jwb aku..dgr citer skrg2 nye perkhdmtn 3 thun cemerlang, dpt master and tukar ke bhagian managment..ckp pasal mngment,,,myb ade klngn sahabt2 aku xsebulu ngn aku ,,,ntahla,,huhu aku minat jugak bhgian mngment pendidikn .,insyaallah,,aku akn cube buat yg terbaik,,untuk diriku,,dan org skkling yg tersayang...berbalik master tadi, pilihan aku Master dlam Bidang Bahasa Arab ..insyaallah doakan impian aku...
kalau boleh due leh dpt Master Dalam Bahasa Arab dan berkhdmat dalam Pengurusan Pentadbiran Pendidikan,

,myb korng pelik nape la si mamat ni suke bhgian2 cmni?? aku jawab : saya ke kamu yg minat?? aku terkesan ngn keactivan aku dalam berpesatuan,,pngurusan aktivti, pngendalian orgnssi selama 4 tahun di upsi..ni...kalau korg tnye so,,bukan ustaz la ea : Ya allah..terpulang la..nak pnggil ustaz ke tak nak,,yg pnting misi dakwah tu sampai..dan ade matlmat..nak coter sikit pasal knp pilih jln ni ( cer citer )..mase dulu aku aktiv dalam berpesatuan dalam PBA persatuan Bahasa Arab,,p2 bile makin naik sem,,aku ingin belajar ssuatu yg baru,,nk pikir punay pikir aku try aplly jawatan JAWATANKUASA MAHASISWA KOLEJ AMINUDDIN BAKI.alhmdlhh aku diterima wlupnn dalam klngn yg diterima itu solah aku berada di tempat baru dan seriusly aku sorang je dak luar( aktiv dr kmpus dan aktiv untuk kolej plak)..disini aku beritahu byk perkara2 baru aku belajar..sprti pngndalian mnit msyuarat, pnyedian kertas kerja, buat keewngn ,,pelarasan dll...Alhmdlh,,mmg bermanfaat sgt.,,dan aku bersyukur Allah campakkn aku dalam rakan2 yg bukan sebidang ngn aku ,,amat berbezammdisitu Allah suruh aku berljar cara berkmnikasi, mmhmi orng..cara khidupan, pndngn org2 yg bukan dalam bidang agam or Bahasa aRAB..MMG sstu yg baru bgi aku...Alhmdlhh setelh aku sempurnkn perkdmtnku sbgi JMK ..mmg mmbri kesan yg sungguh psitif bgi aku yg sbgi Pndidik ni,,mase kat sekolah aku dpt byk tender hehe cnthnye mnggerkkn program Kepemimpinan Pengewas, Mengendalikan tilawah al quran bulan Ramadahan dan mengndlikn kawad,,dll lagi..ckp pasal sekolah pulak aku seriusly mmg dapat Tawaran Mngjar dah xyh tggu posting drkpm mksdnye smntara belum exm ag aku da dpt pggilan dan twrn mnjdi warden and guru di sekolah tersebut,,dan aku tak terima twrn tersebut dan sahabt seperjuang aku terima twaran tersebtu ( nak tau kenape?? ( face to face ngn aku aku jwab hehehe xdlah mungkin antrnya aku nak berkhd,t skejap dgn fmly,ingt ag sblm aku sem 7 sem 8,,mmg jarangggg sekali balik rumh smpi ade adik berdik aku bergura ngn aku ckp " wei anak tanggang... dah tak ingt rumah ea..kesian mak,,,fuh syahdu weii,,bile ckp cmtu....kalu orng nak tau aku je dalam klngn adik berdik yg merntau jauh mule mase sekolah mngah aku sekolah di BATU PHATA 5 tahun p2 aku smbung STAM di JOHor ! tahun,,kire lame la jugak..jrg duk umah..time cuti je..

dan prkr lain jugak aku rase mak( ibu tunggal) aku mmrlukan bantuan aku dirumah firstly along aku dah mula sakit,,,kemas rumah,,,dll,,phm2 jela,,aku rase aku sorng je berjiwa kewanitaan ( bukan pondan ea) mksdnya suke mngemas, basuh pinggan ,, sapu sampah Myb Allah sebaik2 perancng Dia kurniakan seorang anak perempuan shja yg lain sume laki dan Dia juga ciptkn seorng lelaki yg comel cute dan tampan yg mmpunya sikap kwanitaan ( jgn slah anggap ya) i jantan k...ngeh ngeh ngeh...

insyaallah rezki itu ada dimana2......kita hanya Merancang, Allah the best Planner for insan..amin hope bagi ssp yg bace ni snts doakan kejayaan aku spermn org2 yg HEBAT dikalangan guru2 ku ,,,aku ingin mnjdi seperti mereka,,,doa aku doakn aku doakan aku,,aminn,,,,alakulhal,,katabtu ila haza fakad,,wa satukastiru kitabati,,li manafid wa istifada hawalii wa li musyrakatin..,,,fassalamualaikum w,b.t

Tiada ulasan:

Catat Ulasan